بیماری ها

در محل کار خود چگونه وزنمان را کم کنیم؟

در محل کار خود چگونه وزنمان را کم کنیم؟

در محل کار خود چگونه وزنمان را کم کنیم؟

محل کار

کسانی که شاغل هستند تقریبا یک چهارم از کل هفته را در محل کار خود می باشند که اغلب در حالت نشسته یا بدون حرکت هستند. در این مقاله از دکتر سلام راه های مناسب برای کاهش وزن در محل کار را آماده کرده ایم. کسانی که می خواهند در محل کار خود دچار افزایش وزن نشوند حتما این مقاله را مطالعه کنند. با ما همراه شوید.

هر هفته، یک چهارم از وقت خود را در محل کار صرف می کنید و این در حالی است که اغلب در حالت نشسته و بدون حرکت هستید. سبک زندگی بدون حرکت حتی اگر در حال کار کردن باشید، خود راهی برای افزایش وزن است ضمن این که خطر ابتلا به مرگ زودرس را نیز تا ۱۰ درصد افزایش می دهد . خوشبختانه راه های زیادی برای ایجاد رفتارهای سالم در محیط کار پیشنهاد شده است که منجر به از دست دادن وزن و جلوگیری از بروز چاقی می شوند.

شاید استفاده از نوشیدنی ها صنعتی و بویژه انواع گاز دار در محل کار برایتان وسوسه انگیز باشد اما بزرگسالانی که این نوشابه ها را همراه با غذا مصرف می کنند، ۷۰ درصد بیشتر از سایرین دچار اضافه وزن می شوند. به علاوه آسپارتام موجود در این نوشیدنی ها میزان گلوکز خون را افزایش می دهد و خطر دیابت را بالا می برد. مصرف منظم آب در محل کار علاوه بر این که منجر به سم زدایی و رفع خستگی می شود، افزایش متابولیسم را نیز به همراه دارد. به طوری که نوشیدن نیم لیتر آب، ۳۰ درصد متابولیسم بدن را بالا خواهد برد.

استفاده از پله به جای آسانسور یکی از راه های سوزاندن کالری در محل کار است البته به شرطی که مشکل زانو نداشته باشید . در صورت امکان، به صورت پیاده و یا با دوچرخه به محل کار روید. در صورتی که با اتوبوس یا مترو به سر کار می روید، طوری برنامه بریزید که حداقل یکی دو خیابان را به صورت پیاده تا محل کار طی کنید. حتی اگر با اتومبیل شخصی تان خود را به محل کار می رسانید، آن را در نقطه ای دور از ساختمان و یا بخش های انتهایی پارکینگ پارک کنید.

کار کردن

اگر چه نوشیدن قهوه در محل کار طرفداران بیشتری دارد، اما چای سبز علاوه بر این که استرس را کاهش می دهد، کیفیت چربی سوزی نیز دارد. چای سبز حاوی کاتچین است که باعث افزایش اکسیداسیون چربی می شود.اگر با چای سبز دچار افت انرژی می شوید آن را با دارچین و عسل میل نمایید .انجام دو دقیقه پیاده روی بعد از یک ساعت نشستن مداوم، خطرات ناشی از بی تحرکی را کاهش می دهد. راه رفتن در زمان ناهار و استراحت نیز ایده ای عالی است. با اینکار نه تنها کالری می سوزانید، بلکه استرس تان هم کمتر شده و روحیه تان تقویت می شود.

خوردن حجم منطقی از غذا در هر وعده هم نقش مهمی در سلامت دارد. در محل کار ناهاری سالم بخورید اما در کنار این مراقب حجم غذایی که می خورید هم باشید که کالری زیادی را در یک وعده مصرف نکنید. اگر غذایتان حجم سنگینی دارد، آن را با همکارتان تقسیم کنید و به جای آن کمی سالاد سبزیجات بخورید.

برخی تجهیزات مانند وزنه های کوچک، فنرهای کششی و سایر ابزارهای کوچک و قابل حمل را می توانید در محل کار خود داشته باشید تا چنانچه فرصتی به دست آوردید بتوانید از آنها استفاده کنید.استفاده از یک توپ ورزشی بزرگ به جای صندلی اداری، برای سوزاندن کالری های اضافه و پیشگیری از اضافه وزن در درازمدت، بسیار موثر است. در چنین وضعی، ماهیچه های شما برای حفظ تعادل بدن، دائما در حال فعالیت هستند.

منبع: پزشک آنلاین

منبع:دکتر سلام

محمدرضا حفظی

گول اونایی که تظاهر میکنن رو نخور چون پشت سفیدی ،سیاهی قرار داره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا