آشپز خونه

سالاد خیار تایلندی با بادام زمینی

سالاد خیار تایلندی با بادام زمینی

بادام زمینی به این سالاد خیار تایلندی تند و شیرین می افزاید.

cucumber salad

این سالاد سبک و تازه خیار تایلندی یکی از غذاهای اصلی من در هوای گرم است. سس تند، شور و شیرین است – و آب خیارها به داخل سس نفوذ می کند و طعم خیار خوشمزه ای به آن می دهد. این سالاد به لطف تعداد زیادی بادام زمینی به تنهایی برای ناهار رضایت بخش است. برای شام، می‌توانید آن را با مرغ کاری تایلندی کبابی یا مرغ سریراچا لیمو عسلی، یا به‌عنوان یک غذای خوشمزه با گوشت یا ماهی کبابی ساده.

آنچه برای تهیه سالاد خیار تایلندی نیاز دارید

ingredients

در این دستور، خیارهای انگلیسی/گرمخانه، کیک‌های بلند و باریک با پوست لطیف و دانه‌های ریز مورد نیاز است. آنها کمی گرانتر از کیک های باغی هستند، اما معمولاً می توانید آنها را در بسته های سه تایی در فروش پیدا کنید. آنها نیازی به پوست کندن ندارند (مثل خیارهای معمولی با پوشش مومی درمان نمی شوند).

دستورالعمل های گام به گام

با قرار دادن پیاز قرمز در یک کاسه آب سرد شروع کنید. اجازه دهید در حالی که بقیه مواد را آماده می‌کنید خیس بخورند – این کار باعث می‌شود که آنها نرم شوند و طعم پیاز تیز و خام را از بین ببرند.

soaking-red-onions

در مرحله بعد، خیارها را با برش دادن خیارها از وسط به دو نیم کنید و با قاشق چایخوری دانه ها و مواد خمیری آن را بردارید.

seeding-cucumbers

پیازها را آبکش کنید، سپس خیارهای ورقه شده، هالاپینو، گشنیز و بادام زمینی را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.

salad

سس را با ترکیب آب لیموترش، روغن، سس ماهی، شکر و سیر در یک کاسه کوچک درست کنید.

dressing

سس را روی سالاد بریزید و بریزید تا ترکیب شود.

tossed-salad

این همه چیز است. لذت ببرید!

Thai-Cucumber-Peanut-Salad-small-1

شما هم ممکن است بپسندید

سالاد خیار تایلندی با بادام زمینی

بادام زمینی به این سالاد خیار تایلندی تند و شیرین می‌افزاید.

مواد تشکیل دهنده

برای سالاد

  • ۱/۲ پیاز قرمز، خیلی نازک خلال شده
  • ۲ خیارهای انگلیسی بزرگ، از طول نصف شده، دانه‌ها و برش‌های متقاطع به ضخامت ۱/۴ اینچ
  • ۱/۳ فنجان گشنیز تازه خرد شده بسته بندی شده
  • ۱/۲ فنجان بادام زمینی شور
  • ۱ فلفل هالاپینو بزرگ، دانه‌زده و چرخ‌شده (یا از ۱ تا ۲ عدد چیلی تایلندی برای حرارت بیشتر استفاده کنید)
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک (اختیاری)

برای پانسمان

  • ۱/۴ فنجان آب لیموترش تازه، از ۲ تا ۳ لیمو
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن گیاهی یا کانولا
  • ۱-۱/۲ قاشق غذاخوری سس ماهی
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر
  • ۱ حبه سیر، خرد شده

دستورالعمل ها

  1. پیازها را در یک کاسه کوچک آب سرد بریزید. بگذارید ده دقیقه بماند سپس آب آن را خوب آبکش کنید و با دستمال کاغذی خشک کنید.
  2. در یک کاسه بزرگ، پیاز قرمز آبکش شده، خیار، گشنیز، بادام زمینی و فلفل هالاپینو را با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید.
  3. سس را درست کنید: آب لیموترش، روغن، سس ماهی، شکر و سیر را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و با همزن بزنید تا شکر حل شود. سس را روی سالاد بریزید و بریزید تا ترکیب شود. بچشید و در صورت لزوم نمک اضافه کنید. سالاد را ظرف ۳۰ دقیقه سرو کنید.

اطلاعات تغذیه

طراحی شده توسط Edamam

  • در هر وعده (۴ وعده)
  • کالری: ۲۳۸
  • چربی: ۱۶ گرم
  • چربی اشباع شده: ۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۲۱ گرم
  • شکر: ۱۲ گرم
  • فیبر: ۳g
  • پروتئین: ۶ گرم
  • سدیم: ۶۶۰ میلی گرم
  • کلسترول: ۰ میلی گرم

این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا مارک های خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات موثر تغذیه ای را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

نداشت قابل تطبیق بدون گلوتن

تا جایی که من می دانم، همه مواد مورد استفاده در این دستور غذا بدون گلوتن هستند یا به طور گسترده در نسخه های بدون گلوتن موجود هستند. در بسیاری از غذاها گلوتن پنهان وجود دارد. اگر از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی می‌کنید یا برای کسی که به گلوتن حساسیت دارد آشپزی می‌کنید، همیشه برچسب‌های مواد خود را بخوانید تا مطمئن شوید که فاقد گلوتن هستند.

مشاهده دستور العمل های بیشتر:

محمدرضا حفظی

گول اونایی که تظاهر میکنن رو نخور چون پشت سفیدی ،سیاهی قرار داره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا