آشپز خونه

سالاد کلم پیچ با سس بادام زمینی زنجبیلی

سالاد کلم پیچ با سس بادام زمینی زنجبیلی

این سالاد کلم پیچ به عنوان یک غذای جانبی ساخته شده است، اما اگر شما هم شبیه من هستید، ممکن است متوجه شوید که مقدار زیادی برای شام می خورید.

باور کنید یا نه، این سالاد کلم پیچ شما را وادار می کند که سبزیجات خود را با رها کردن زیاد بخورید. پر از سبزی های خاکی، هویج ترد و کلم است – که می توانید از قبل آماده شده در سوپرمارکت بخرید – و مقدار زیادی بادام سوخاری. اما این سس خامه ای بادام زمینی است که با زنجبیل، لیموترش، عسل و سس سویا پوشیده شده است که سالاد را بسیار خوشمزه می کند. شما فقط نمی توانید از خوردن آن دست بکشید.

آنچه برای تهیه سالاد کلم پیچ با سس بادام زمینی زنجبیلی نیاز دارید

kale salad ingredients

دستورالعمل های گام به گام

با چیدن بادام ها روی یک ورقه پخت با پوشش روغنی شروع کنید.

almonds on baking sheet

بپزید تا کمی طلایی و معطر شود.

toasted almonds

در همین حال، سس را با ترکیب همه مواد در غذاساز یا مخلوط کن درست کنید.

kale salad dressing ingredients in food processor

پوره کنید تا یکدست و کرم رنگ شود.

creamy dressing in food processor

سبزیجات، بادام و سس را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید و سس را روی آن بریزید.

kale salad and dressing in mixing bowl

خوب پرتاب کنید.

tossed kale salad

اجازه دهید سالاد حدود ۱۵ دقیقه در دمای اتاق بماند تا کلم پیچ نرم شود. دوباره هم بزنید، سپس مزه کنید و در صورت لزوم چاشنی را تنظیم کنید. همانطور که سالاد می نشیند، طعم آن ممکن است کسل کننده باشد. فشار آهک و/یا کمی نمک همه چیز را بیدار می کند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

کلم پیچ آسیایی با سس بادام زمینی زنجبیلی

این سالاد کلم پیچ به‌عنوان یک غذای جانبی است، اما اگر شما هم شبیه من هستید، ممکن است متوجه شوید که کل آن را برای شام می‌خورید.

مواد تشکیل دهنده

برای سالاد

  • ۴ فنجان کلم پیچ فرفری خرد شده، ساقه های ضخیم برداشته شده (خشک شده)
  • ۳ فنجان خرد شده کلم قرمز
  • ۲ فنجان خرد شده هویج
  • ۱ فلفل دلمه‌ای قرمز، به قطعات لقمه‌ای خرد شده
  • ۳/۴ فنجان بادام خلال شده
  • ۱/۲ فنجان گشنیز تازه خرد شده

برای پانسمان

  • ۳ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی خامه ای
  • ۳ قاشق غذاخوری سرکه برنج بدون مزه
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه، از یک لیمو
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن گیاهی
  • ۱ قاشق غذاخوری سس سویا
  • ۳ قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ قاشق غذاخوری شکر
  • ۱ سیر بزرگ، تقریباً خرد شده
  • تکه مربع ۱ اینچی زنجبیل تازه، پوست کنده و تقریباً خرد شده
  • ۳/۴ قاشق چایخوری نمک
  • ۱ قاشق چایخوری سریراچا
  • ۱ قاشق چایخوری روغن کنجد تست شده

دستورالعمل ها

  1. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی بپوشانید.
  2. بادام ها را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بپزید تا کمی طلایی و معطر شوند. (به آنها دقت کنید، آجیل ها به سرعت می سوزند.) آجیل ها را به یک بشقاب کوچک منتقل کنید تا خنک شوند.
  3. در همین حین، همه مواد تشکیل دهنده سس را در غذاساز یا مخلوط کن ترکیب کنید. این کار را تا زمانی که یکدست و خامه ای شود انجام دهید.
  4. مواد سالاد را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. سس را روی سالاد بریزید و خوب هم بزنید. اجازه دهید سالاد به مدت ۱۵ دقیقه در دمای اتاق بماند تا کلم پیچ نرم شود. دوباره هم بزنید و سپس مزه کنید و در صورت لزوم چاشنی را تنظیم کنید. (در حالی که سالاد می نشیند، طعم آن ممکن است کسل کننده باشد؛ فشار دادن آب لیموترش همه چیز را بیدار می کند.)

اطلاعات تغذیه

طراحی شده توسط Edamam

  • در هر وعده (۶ وعده)
  • کالری: ۲۸۲
  • چربی: ۱۸ گرم
  • چربی اشباع شده: ۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۲۸ گرم
  • شکر: ۱۷ گرم
  • فیبر: ۶ گرم
  • پروتئین: ۷ گرم
  • سدیم: ۵۰۵ میلی گرم
  • کلسترول: ۰

این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا مارک های خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات موثر تغذیه ای را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

نداشت قابل تطبیق بدون گلوتن

تا جایی که من می دانم، همه مواد مورد استفاده در این دستور غذا بدون گلوتن هستند یا به طور گسترده در نسخه های بدون گلوتن موجود هستند. در بسیاری از غذاها گلوتن پنهان وجود دارد. اگر از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی می‌کنید یا برای کسی که به گلوتن حساسیت دارد آشپزی می‌کنید، همیشه برچسب‌های مواد خود را بخوانید تا مطمئن شوید که فاقد گلوتن هستند.

مشاهده دستور العمل های بیشتر:

محمدرضا حفظی

گول اونایی که تظاهر میکنن رو نخور چون پشت سفیدی ،سیاهی قرار داره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا