آشپز خونه

پن کیک های موزی

پن کیک های موزی

در داخل کرکی، از بیرون ترد و با طعم ظریف با موز، اینها پنکیک های موزی فوق العاده هستند.

banana pancackes

عکس از الکساندرا گرابلوسکی (Chronicle Books، ۲۰۱۸)

در داخل کرکی، از بیرون ترد، و با طعم ظریف موز و وانیل – اینها پنکیک های موز فوق العاده ای هستند. دستور پخت، چه باور کنید چه نه، از یک کتاب آشپزی کودکان ویلیامز سونوما، که فقط ثابت می کند که چقدر آسان تهیه می شود. من آنها را با یک نم نم ساده شربت افرا دوست دارم، اما اگر می خواهید آنها را بپوشانید و به آنچه داخل آن است اشاره کنید، روی آنها موز ورقه شده تازه و کمی شکر شیرینی پزی بریزید.

آنچه برای تهیه پنکیک موز نیاز دارید

how to make banana pancakes

نحوه درست کردن پنکیک موز

با ترکیب آرد، بکینگ پودر، شکر و نمک در یک کاسه شروع کنید.

how to make banana pancakes

خوب هم بزنید و کنار بگذارید.

how to make banana pancakes

در یک کاسه متوسط، موز را له کنید تا تقریباً یکدست شود.

how to make banana pancakes

تخم مرغ ها را اضافه کنید.

how to make banana pancakes

با چنگال هم بزنید تا ترکیب شود.

how to make banana pancakes

شیر و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید.

how to make banana pancakes

مخلوط موز و کره ذوب شده را داخل مواد خشک بریزید.

how to make banana pancakes

خمیر را با کاردک لاستیکی تا کنید. ضخیم و توده ای خواهد بود.

how to make banana pancakes

روغن نباتی را با یک پد کره روی تابه یا تابه نچسب گرم کنید (کره طعم می دهد و روغن نباتی از سوختن کره جلوگیری می کند). پنکیک ها را با قاشق روی سینی بریزید و بپزید تا مقداری حباب روی آن ظاهر شود و سطح زیرین آن قهوه ای طلایی و ترد شود.

how to make banana pancakes

پنکیک ها را برگردانید و چند دقیقه دیگر بپزید.

how to make banana pancakes

در صورت تمایل، با شربت افرا و موز برش‌شده تازه تزیین کنید.

banana pancackes

عکس از الکساندرا گرابلوسکی (Chronicle Books، ۲۰۱۸)

دستورالعمل های بیشتر پنکیک

پنکیک موز

در داخل کرکی، از بیرون ترد و با طعم ظریف با موز، این پنکیک‌های موزی فوق‌العاده هستند.

مواد تشکیل دهنده

برای پنکیک

  • ۱-۱/۲ فنجان آرد همه منظوره، قاشق شده در پیمانه اندازه گیری و صاف شده
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر
  • ۲-۱/۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک
  • ۱ موز کوچک، بیش از حد رسیده، پوست کنده (هر چه قهوه ای تر، بهتر)
  • ۲ تخم مرغ بزرگ
  • ۱ فنجان به اضافه ۲ قاشق غذاخوری شیر کم چرب
  • ۱/۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • ۳ قاشق غذاخوری کره بدون نمک، ذوب شده

برای آشپزی

  • ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن گیاهی
  • ۱ قاشق غذاخوری کره بدون نمک

برای خدمت

  • شربت افرا
  • موز ورقه شده
  • شکر قنادی (اختیاری)

دستورالعمل ها

  1. در یک کاسه متوسط، آرد، شکر، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید.
  2. در یک کاسه کوچک، موز را با چنگال له کنید تا تقریبا یکدست شود. تخم مرغ ها را با همزن زده و سپس شیر و وانیل را اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا یکدست شوند. مخلوط موز و کره ذوب شده را داخل مخلوط آرد بریزید. خمیر را به آرامی با یک کاردک لاستیکی تا کنید تا کاملا مخلوط شود. بیش از حد مخلوط نکنید خمیر غلیظ و گلوله خواهد شد.
  3. یک ماهیتابه یا تابه نچسب را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود. یک پد کره و یک قاشق غذاخوری روغن نباتی را روی سینی بریزید و آن را بچرخانید. خمیر را با ۱/۴ فنجان روی سینی بریزید و پنکیک ها را حدود ۲ اینچ از هم فاصله دارند. حدود ۲ دقیقه بپزید تا روی هر پنکیک چند سوراخ ایجاد شود و زیر آن قهوه ای طلایی شود. پنکیک ها را برگردانید و ۱ تا ۲ دقیقه دیگر بپزید تا کف آن طلایی و روی آن پف کند. با استفاده از کاردک پنکیک ها را در بشقاب سرو بریزید.
  4. قالب را با دستمال کاغذی پاک کنید، کره و روغن بیشتری اضافه کنید و با باقیمانده خمیر این کار را تکرار کنید. پنکیک ها را در حالی که هنوز داغ هستند با شربت افرا، موز ورقه شده و در صورت تمایل شکر قنادی سرو کنید.
  5. دستورالعمل‌های مناسب برای فریزر: پنکیک‌ها را می‌توان تا ۳ ماه منجمد کرد. بعد از خنک شدن کامل، بین هر پنکیک یک ورقه روغنی یا کاغذ مومی قرار دهید و روی هم بچینید. پشته پنکیک را محکم در فویل آلومینیومی بپیچید یا داخل کیسه فریزر سنگین قرار دهید. برای گرم کردن مجدد، آنها را در یک لایه روی یک ورقه پخت قرار دهید و با فویل بپوشانید. در فر ۳۷۵ درجه فارنهایت حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که داغ شود بپزید.

اطلاعات تغذیه

طراحی شده توسط Edamam

  • در هر وعده (۶ وعده)
  • اندازه سرو: ۲ پنکیک (شامل شربت افرا یا تاپینگ نمی شود)
  • کالری: ۲۷۸
  • چربی: ۱۲ گرم
  • چربی اشباع شده: ۶ گرم
  • کربوهیدرات: ۳۵ گرم
  • شکر: ۹ گرم
  • فیبر: ۱ گرم
  • پروتئین: ۷ گرم
  • سدیم: ۲۹۹ میلی گرم
  • کلسترول: ۸۵ میلی گرم

این وب سایت فقط برای مقاصد اطلاعاتی نوشته و تولید شده است. من یک متخصص تغذیه معتبر نیستم و اطلاعات تغذیه ای موجود در این سایت توسط یک متخصص تغذیه یا سازمان غذا و دارو ارزیابی یا تایید نشده است. اطلاعات تغذیه ای به عنوان یک حسن نیت ارائه می شود و نباید به عنوان تضمین تلقی شود. داده ها از طریق یک ماشین حساب تغذیه آنلاین، Edamam.com محاسبه می شود. اگرچه من تمام تلاش خود را برای ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای انجام می دهم، اما این ارقام فقط باید به عنوان تخمین در نظر گرفته شوند. عوامل مختلفی مانند انواع محصول یا مارک های خریداری شده، نوسانات طبیعی در محصولات تازه، و نحوه پردازش مواد تشکیل دهنده، اطلاعات موثر تغذیه ای را در هر دستور غذایی تغییر می دهد. علاوه بر این، ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف بسته به منابع و الگوریتم‌های مربوط به تغذیه خود، نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهند. برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات تغذیه ای در یک دستور غذا، باید با استفاده از ماشین حساب تغذیه دلخواه خود، اطلاعات تغذیه ای را با مواد اصلی استفاده شده در دستور غذای خود محاسبه کنید.

مشاهده دستور العمل های بیشتر:

محمدرضا حفظی

گول اونایی که تظاهر میکنن رو نخور چون پشت سفیدی ،سیاهی قرار داره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا