آشپز خونه

چگونه یک اسموتی کتو نهایی بسازیم

چگونه یک اسموتی کتو نهایی بسازیم

اسموتی ها برای یک صبحانه عالی، نوشیدنی بعد از تمرین، یا بعد از ظهر آماده می شوند. با این حال، آنها معمولاً خیلی دوستدار کتو نیستند. فراوانی میوه های یخ زده، آب میوه، شیر، شربت، ماست و/یا پودرهای سوپرمیوه می تواند به سرعت میزان قند را در یک لیوان افزایش دهد—اسموتیت متوسط ​​می تواند حاوی حداکثر نصف فنجان شکر .

برای کمک به شما در تهیه اسموتی‌ای با مواد مغذی بالا اما قند کم، اصول اولیه تجزیه هر عنصر را گردآوری کرده‌ایم و خوشمزه‌ترین ترکیب‌ها را با ماکروهای مناسب در کتو. از این الگو برای ساخت اسموتی کتو نهایی برای خود استفاده کنید.

مایع

صنوبر / کارا کورمک


مایعات وسیله ای هستند که مواد غذایی جامد را قادر می سازند به اسموتی تبدیل شوند. برای هر اسموتی که درست می کنید، یک یا چند عدد انتخاب کنید.

  • شیر: اگر از طرفداران شیر به عنوان پایه در اسموتی خود هستید، بهتر است یک شیر غیر لبنی شیرین نشده انتخاب کنید. بادام، کتان، ماکادمیا، نارگیل یا کنف را برای نام بردن از چند مورد امتحان کنید. نکته کلیدی این است که مطمئن شوید که شیرین نشده است.
  • قهوه: اسموتی های کافئین دار یک صبحانه فوق العاده یا سوخت قبل از تمرین را ایجاد می کنند. از قهوه سیاه ساده، قهوه با شیرین کننده کتو، یا قهوه با خامه غلیظ اضافه شده استفاده کنید.
  • Juice: گزینه های اینجا، جای تعجب نیست، محدود است. یک لیموناد بدون قند، آب زغال اخته خالص رقیق شده در آب، یا آب سبزیجات تازه کم شکر مانند کرفس انتخاب کنید.
  • چای: چای کافئین دار یا گیاهی، یک پایه اسموتی کتو عالی است. از انواع مختلف از ارل گری گرفته تا رویبوس استفاده کنید.
  • کرم سنگین: می‌خواهید خامه غلیظ را با آب مخلوط کنید، مگر اینکه اسموتی بسیار غلیظی را ترجیح دهید. افزودن یخ به نازک شدن آن نیز کمک می‌کند، اما ترکیب کردن آن دشوار است مگر اینکه بلندر.

محصول منجمد

مدرن مناسب

Produce به اسموتی شما حجیم می‌دهد و محصولات یخ‌زده به آن حجم بافتی کرمی می‌دهد. در یک اسموتی استاندارد، این معمولا میوه است. برای اسموتی کتو، گزینه ها تغییر می کنند.

  • گل کلم: بله، سبزی سفید که در همه جا حاضر است، هدف دیگری نیز دارد! گل کلم منجمد رنگ خنثی و بافت خامه‌ای را به همراه می‌آورد در حالی که مواد مغذی زیادی به آن اضافه می‌کند.
  • اسفناج یا کلم پیچ: در حالی که می‌توانید از سبزی‌های تازه استفاده کنید، بافت اسفناج و کلم پیچ منجمد خراب می‌شود. کمی بیشتر، خوب، صاف.
  • توت ها: به طور کلی، توت ها قند نسبتاً کمی دارند، اما تعداد قند و کربوهیدرات برای هر کدام متفاوت است. بسته به نوع توت یا انواع توت ها، می خواهید از یک چهارم فنجان یا کمتر استفاده کنید.
  • کلم بروکلی: برای اسموتی های سبز، کلم بروکلی بدون نیاز به مقدار زیاد، حجیم می شود. از سبزیجات با طعم جدی تر مانند کلم پیچ.

محصول تازه

صنوبر / جولیا هارتبک


ما ترکیبی از محصولات تازه و منجمد را پیشنهاد می‌کنیم تا به شما کمک کند حداکثر مقدار مواد مغذی و طعم را با بافت مناسب به اسموتی خود وارد کنید.

  • سبزی: سبزیجات سالاد، اسفناج، کلم پیچ یا آروگولا همگی مواد غذایی مورد نیاز شما را اضافه می کنند، اما از مقدار آن خسته نباشید زیرا می توانند طعم را به میزان قابل توجهی تغییر دهند. شروع با یک مشت کوچک یک شرط مطمئن است.
  • آووکادو: به طرز شگفت انگیزی، می توانید یک اسموتی خامه ای بدون موز داشته باشید! آووکادو برای جایگزینی جای خود را افزایش می‌دهد و بافتی غنی و بی‌روح به هر اسموتی می‌دهد. اگر یکباره به اندازه کافی خرید کنید، می توانید آنها را فریز کنید (پوست کنده، در تکه های کوچک) تا در دست داشته باشید.
  • کدو سبز: اگر اشکالی ندارد می توانید از کدو سبز منجمد استفاده کنید. روشی که بر طعم اسموتی شما تأثیر می گذارد. اگر طعم سبز کمتری می خواهید، ابتدا کدو سبز را پوست بگیرید. بافت نیز با برداشتن دانه ها بهبود می یابد.

منبع پروتئین

صنوبر / جولیا هارتبک


وقتی پودر پروتئین اضافه کنید، اسموتی ها یک وعده غذایی کامل هستند. اینها به طور کلی گزینه‌های مناسب کتو هستند، اما همیشه به برچسب‌های تغذیه نگاه کنید تا مطمئن شوید که پودر پروتئین بدون قند و کربوهیدرات کم را انتخاب می‌کنید.

  • پروتئین آبگوشت استخوان: نه، طعم آن شبیه آبگوشت استخوان نیست! پروتئین آب پنیر سرشار از مواد ارزشمندی مانند کلاژن، دارای طعم هایی مانند شکلات و وانیل است.
  • کازئین و آب پنیر: مشتق شده از شیر، پروتئین های کازئین و آب پنیر شامل کربوهیدرات نمی شود. که شیر انجام می دهد. کازئین دیر هضم است و می تواند به شما کمک کند ساعت ها احساس سیری کنید. آب پنیر سریع هضم می شود و به عنوان منبع جامد انرژی سریع عمل می کند. هر دو برای عضله سازی مفید هستند.
  • تخم مرغ: برخی از پروتئین های تخم مرغ، که همگی از سفیده تخم مرغ تهیه می شوند، طعم کمی تخم مرغ دارند، در حالی که برخی دیگر از نظر طعم خنثی تر هستند. آزمایش کنید تا یکی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد.
  • پروتئین های گیاهی: پروتئین های گیاهی و ترکیبات پروتئینی متعددی مانند نخود، چیا، شاهدانه و آفتابگردان در دسترس هستند. حتماً برچسب‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید انتخاب شما دارای کربوهیدرات کم و بدون قند است.

پودر سوپر غذا را تقویت می کند

صنوبر / مادومیتا ساتیشکومار


اسموتی ها روشی آسان برای افزودن «ابر غذاها» به رژیم غذایی شما هستند. برخی از آنها مناسب نیستند زیرا قند بالایی دارند، اما اینها گزینه های بی خطری هستند.

  • ماکا: طعم مالت دارد و در اثر انرژی زا است. این ریشه پرویی بدون توجه به جنسیت شما برای میل جنسی شما نیز فوق‌العاده است.
  • Camu Camu: توت حاوی بیشترین ویتامین C بدون قند است، به این معنی که می‌تواند میوه‌ای را به شما بدهد. بدون افزودن کربوهیدرات به اسموتی خود بچسبید.
  • آداپتوژن ها: از قارچ گرفته تا آشواگاندا، آداپتوژن ها گروه قدرتمندی از مکمل ها هستند که به بدن شما کمک می کنند تا با استرس مقابله کند. برخی نیز ایمنی را افزایش می دهند. فقط از مقدار کمی مانند یک قاشق چای خوری در هر وعده استفاده کنید—قندی ندارند.
  • سبزی پودر شده: این مکمل ها می توانند تعداد زیادی مواد از تخمیر داشته باشند. عصاره برگ تا میوه برخی از آنها قند کمی دارند، اما برخی دیگر اینطور نیستند، بنابراین برچسب ها را بر اساس آن بررسی کنید.
  • پودر کاکائو: این مشتق شکلات در واقع به عنوان یک غذای فوق العاده به حساب می آید! پودر کاکائو پر از فیبر و همچنین طعم شکلاتی است.

چربی ها

صنوبر / مادومیتا ساتیشکومار


هیچ چیز به اندازه افزودن مقداری چربی اضافی، یک وعده غذایی را دوستدار کتو نمی کند. اینها گزینه های سالمی هستند که بیشتر از یک پیمانه چربی بیکن برای شما مفید هستند.

  • کره آجیل و دانه: همه کره‌های آجیل و دانه‌ها برابر نیستند. برخی از آنها حاوی قندهای افزوده شده هستند، بنابراین تمام کره های طبیعی بدون شکر ذکر شده در مواد تشکیل دهنده را انتخاب کنید. یا مال شما.
  • روغن ها: روغن کتان امگا با ارزشی را ارائه می دهد، روغن MCT منبع سریع انرژی است و روغن آووکادو دارای اسیدهای چرب تک غیراشباع برای سلامت قلب است.
  • بستنی: بستنی بدون قند سازگار با کتو یک راه ساده برای بهتر کردن طعم اسموتی شما است. شما می خواهید طعم های ساده را نسبت به طعم های با ترکیب مخلوط کنید، زیرا ممکن است در هنگام مخلوط کردن، طعم دار شوند.

ماده مخفی ما

دستورالعمل‌های ساده / مارتا ریورا

بزرگترین مشکل اسموتی های کتو کاهش ضخامت آن است. این به این دلیل است که بسیاری از مردم، به طور قابل درک، به همان اندازه که لازم است فنجان سبزیجات منجمد را ترجیح نمی دهند. استفاده از ژلاتین برای غلیظ شدن اسموتی شما یک هک کتو پسند است که نمی تواند ساده تر باشد:

  • ۱ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را به همراه بقیه مواد اضافه کنید. برای بهترین نتیجه، اسموتی تمام شده خود را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در یخچال یا فریزر قرار دهید تا ژلاتین کار خود را انجام دهد.

ترکیبات و دستور العمل ها

صنوبر / کارا کورمک


در زیر ترکیبات خوشمزه ای وجود دارد که شبیه اسموتی های غیر کتو هستند که می شناسید و دوست دارید.

  • کره بادام زمینی و ژله: شیر، توت های یخ زده، کره بادام و پروتئین وانیل
  • موکا: قهوه با خامه غلیظ، گل کلم یخ زده، پودر کاکائو و روغن MCT
  • مالت شکلاتی: شیر نارگیل، ماکا، پودر کاکائو و پروتئین شکلات
  • متوسط ​​و سبز
  • متوسط ​​و سبز قوی>: آب کرفس، کلم بروکلی و اسفناج منجمد، کلم پیچ و پودر سبزیجات

دستور غذاها

محمدرضا حفظی

گول اونایی که تظاهر میکنن رو نخور چون پشت سفیدی ،سیاهی قرار داره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا