تمرکز

۵ نکته در مورد کار در خانه با بچه ها و متمرکز ماندن

۵ نکته در مورد کار در خانه با بچه ها و متمرکز ماندن

وقتی در خانه با بچه‌ها کار می‌کنید، چیزهای زیادی تمرکز شما را می‌دزدند: کمبود خواب، خستگی، و این واقعیت که بدن شما برای پاسخگویی به درخواست‌ها و خواسته‌های فرزندتان طراحی شده است.

بسیاری از ما مراقب والدین هستیم. ما در کنار مشاغل تمام وقت در حال انجام کارهای جانبی هستیم و همچنین با چالش های سلامت شخصی خود دست و پنجه نرم می کنیم. لیست می تواند ادامه یابد و ادامه یابد.

انرژی زیادی می طلبد، و گاهی اوقات، بهترین نیت در برابر خستگی نیست.

تمرکز کنش یا قدرت تمرکز توجه یا تلاش ذهنی است. با این حال، هم رویدادهای داخلی (مانند نگرانی‌های مالی، ضرب‌الاجل‌ها) و هم رویدادهای خارجی (به عنوان مثال، بچه‌هایی که توجه کامل شما را می‌خواهند، مشکلات پزشکی غیرمنتظره) می‌توانند حواس شما را پرت می کند.

چگونه هنگام کار از خانه با کودکان متمرکز بمانیم

بیایید به خودمان لطف کنیم. بپذیرید و بپذیرید که همه چیز همیشه آنطور که برنامه ریزی شده اتفاق نمی افتد.

بیشتر از آنچه که اعتراف کنیم، باید بداهه بسازیم، محور قرار دهیم و تطبیق دهیم. و این در حال حاضر بخشی از ابزار کار مادر است.

اینها نیز خواهند گذشت. فقط یک یا چند نفس عمیق بکشید.

چه یک چیز گاه به گاه (روز PA، آب و هوای نامناسب، بیماری و غیره) باشد یا یک حرفه ای باتجربه باشید، کار از خانه با بچه ها می تواند بسیار سخت و چالش برانگیز باشد.

در اینجا نکاتی وجود دارد که هنگام کار از خانه با کودکان نیاز به ساختار کمی دارد. راحت باشید آنهایی را که بیشتر دوست دارید انتخاب و انتخاب کنید و/یا آنها را مطابق با نیازهای خانواده خود تطبیق دهید.

۱. برنامه ها را تنظیم کنید — یا خیر

بعضی از والدین بر اساس ساختار روزانه قسم می‌خورند، و برخی دیگر به فرزندانشان اجازه می‌دهند که سرعت خود را برای روز تنظیم کنند! ساختار یا عدم ساختار ممکن است تحت تأثیر سن کودک شما باشد یا اگر مراقب دیگری برای همکاری با او وجود دارد.

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

در تمرین مربیگری‌ام، مادرانی را دیده‌ام که زمان بی‌وقفه‌ای را برای کارآمد بودن پیدا می‌کنند، حتی اگر هر بار ۱۰ دقیقه باشد. آنها زمانی کار خواهند کرد که فرزندانشان چرت بزنند یا مشغول باشند. یا، آنها زودتر از آنها بیدار می شوند یا بعد از رفتن به رختخواب کمی بیشتر کار می کنند.

حتی با اختصاص تنها ۱۰ دقیقه در هر زمان به یک کار در لیست طولانی چیزهایی که در آن روز ممکن است داشته باشید، می توانید کارهای زیادی انجام دهید. روز کاری خود را اولویت بندی کنید و ابتدا اولویت های آن روز را انجام دهید. مولد بودن مساوی با هشت ساعت کار بی وقفه نیست!

مادرهای دیگر هنر ارائه این حس استقلال را به فرزندان خود کامل کرده اند. من برنامه‌های رنگ‌بندی شده‌ای را دیده‌ام که نشان می‌دهد چه زمانی زمان بازی، انجام تکالیف، داشتن زمان آرام و غیره است. ساعت‌های زنگ دار یا تایمرهای شنی برای اندازه‌گیری خوب اضافه شده‌اند.

شاید خوشتان بیاید:  چگونه بدون حواس پرتی از خانه کار کنیم؟

رشوه – منظورم پاداش است – بچه‌ها در هر سنی را تشویق می‌کند تا در مسیر خود باقی بمانند. این عمل می تواند بدون نیاز به مداخله مکرر مادر و تصمیم گیری در مورد اینکه وقتی عزیزان کوچولوی ما حوصله سر رفته اند، به خوبی کار کند.

همچنین، از فرزندانتان کمک بگیرید. آنها عموماً دوست دارند مسئول امور باشند. البته این بستگی به سن دارد.

می‌توانید کمک‌های کوچک مادر را در یک دقیقه در دسترس داشته باشید – کمکی که مطمئن می‌شود همه پس از خود تمیز می‌شوند یا کسی که به فعالیتی که رنگ نشان‌دهنده آن است می‌گوید.

۲. مرزهای خود را تعیین کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید

این روزها فشار زیادی روی والدین وجود دارد که همه چیز برای همه باشد. این بدان معنا نیست که فشار مناسب، منصفانه یا مورد نیاز است. اشکالی ندارد که چیزهایی را که به شما و خانواده‌تان خدمت نمی‌کنند رد کنید تا بتوانید راهی برای گذراندن زمان باکیفیت‌تر با هم ایجاد کنید.

بدانید چه زمانی کار را متوقف کنید و در کنار فرزندان و خانواده خود حضور داشته باشید. آنها به زودی یاد خواهند گرفت که حتی زمانی که مادر در حال حاضر در دسترس نیست، وقتی که باشد جبران می کند!

مرزهای خود را به طور مثبت برای همه در میان بگذارید. تعیین مرزها خیلی جلوتر از انجام آن با عجله است.

این می‌تواند به این معنی باشد که وقتی نمی‌توانید مزاحم شوید، علامت واضحی روی در قرار دهید – مگر اینکه “خانه در آتش است” – که فرزندان یا همسرتان بتوانند آن را بفهمند. جایگزینی برای برقراری ارتباط می تواند از طریق پیامک باشد.

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

مرزها نباید فقط با خانواده و فرزندان شما باشد، بلکه باید در محل کار نیز از آنها استفاده کرد.

به عنوان مثال، با رهبری و همکاران خود در مورد نیاز خود به انعطاف پذیری در روز یا مدت زمانی که نیاز دارید، ارتباط برقرار کنید. پیشرو بودن به آنها امکان می دهد شما را درک کنند و بهتر از شما حمایت کنند.

به آنها اطلاع دهید که فقط می توانید در زمان های خاصی در جلسات شرکت کنید یا اینکه بخشی از روز را به صورت آفلاین کار خواهید کرد. همه را در جریان بگذارید تا هیچ شگفتی وجود نداشته باشد یا خیلی کم باشد.

دیدن شما در حال تقلب در اولویت‌های مختلف هم در محل کار و هم در خانه ممکن است به فرزندانتان الهام بخشد. شما این پیام را می‌فرستید که یک اخلاق کاری خوب و سالم ضروری است و ما می‌توانیم کلاه‌های متعددی بر سر بگذاریم و همچنان کمی وقت و توجه به عزیزانمان داشته باشیم.

شاید خوشتان بیاید:  چندوظیفه ای: آیا خوب است و آیا واقعاً می توانید به آن مسلط شوید؟

۳. یک فضای کاری اختصاصی داشته باشید

یک فضای کاری اختصاصی، تا فرزندان شما بدانند چه زمانی زمان کار است.

این فضا لزوماً نباید یک دفتر کار شیک باشد. می‌توانید گوشه‌ای را در اتاق خواب، اتاق رخت‌شویی یا جای دیگری بگذارید که نشان‌دهنده زمان کار است.

همچنین به شما کمک می‌کند وقتی آن فضا را ترک می‌کنید از «کار» به «خانه» تبدیل شوید و ممکن است به بچه‌ها کمک کند نقش‌های زیادی را که در زندگی‌تان بازی می‌کنید درک کنند—مادر و کارگر دو مورد از این نقش‌ها هستند. همچنین می‌توانید فضایی را برای یوگا و میانجیگری یا کاری که دوست دارید به تنهایی انجام دهید که خلق و خوی شما را ایجاد می‌کند، تنظیم کنید.

تعریف فضاها یک هنر است و تنها به استقرار در فضای کاری شما نیست.

همچنین می‌توانید یک فضای بازی برای بچه‌هایتان تعیین کنید تا وقتی در آن فضا هستید، بدانند که با آنها بازی می‌کنید. بچه‌ها همچنین می‌توانند فضایی برای بازی به تنهایی داشته باشند، جایی که همه اسباب‌بازی‌ها یا بازی‌های مورد علاقه‌شان را داشته باشند که می‌توانند بدون نظارت انجام دهند.

برای تنظیم مرز بهتر، فضای کاری شما می تواند دور از آن منطقه باشد.

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

با توجه به آنچه گفته شد، فضای شما ممکن است برای بهبود تمرکز نیاز به ارتقاء کمی داشته باشد. اگر به طور دائم از خانه کار می کنید، به شما کمک می کند در یک منطقه خوب سرمایه گذاری کنید.

این قسمت زیبا می تواند یک صندلی راحت یا یک فضای ایستاده با تجهیزات لازم و/یا یک کوسن راحت باشد.

۴. به خودتان اجازه دهید احساسات خود را تجربه کنید

با خود و فرزندانتان مهربان باشید و کمی خود را سست کنید. به خودت لطف کن! بعضی روزها، شما یک مادر عالی هستید فقط یک روز بد را سپری می کنید.

همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، بنابراین هرج و مرج، عصبانیت ها، بچه های نه چندان همکار و فناوری را بپذیرید. پنج دقیقه دور شوید، یک نفس عمیق بکشید و هر چند وقت یکبار که نیاز دارید دوباره شروع کنید. یک روز با بارهای راه اندازی مجدد کوچک همچنان روز خوبی است.

قدردانی را با و بدون فرزندان خود تمرین کنید. قلب سپاسگزار، قلب شاد است. شادی را در چیزهای کوچک و غیرمنتظره بیابید. یا پنج تا، برای احساس ناامیدی، عصبانیت، ناراحتی و غیره.

ما انسان هستیم. به خودتان اجازه دهید احساسات خود را – و نه همیشه پلیسی – تجربه کنید، زیرا بدانید که زمین خوردن مجاز است اما بلند شدن اجباری است.

خیلی آسان است که احساس کنید باید همه این کارها را به عنوان یک مادر انجام دهید. اما انجام این مراحل برای نه گفتن در زمانی که مقدار زیادی در بشقاب خود دارید، درخواست کمک در صورت نیاز، حرکت دادن بدن و یافتن افرادی که می توانید روی آنها حساب کنید به شما کمک می کند تا باتری های خود را شارژ کنید.

شاید خوشتان بیاید:  تکنیک زمان جریان: یک جایگزین پومودورو

لازم نیست سلامت روان خود را فدای یک مادر خوب کنید. در عوض، خوبی ذهنی و عاطفی خود را در اولویت قرار دهید بودن به شما کمک می کند مادر بهتری باشید.

هنگامی که مشغول انجام کارهای خانه هستید، کمی لذت را به روال خود اضافه کنید. موسیقی زیبا یا کمی تمرین می‌تواند روحیه‌ای را بهبود ببخشد، و خلق و خوی بهتر همیشه تمرکز را بهبود می‌بخشد.

۵. درخواست پشتیبانی

کمک بخواهید و دریافت کنید. با هم متحد شوید تا بچه ها را سرگرم نگه دارید، یا اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که اقوام/دوستان/ پرستار بچه دارید، آنها را درگیر کنید و فقط روی وظایف خود تمرکز کنید، زیرا بدانید که بچه های شما در امان هستند و از آنها مراقبت می شود.

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

همچنین می‌توانید با خواندن مقاله‌هایی – مانند این – یا پرسیدن و/یا اشتراک‌گذاری با والدین دیگر در مورد اینکه چه چیزی برای آنها مفید است و چه چیزی برای آنها مفید نیست، مقداری حمایت والدین داشته باشید.

از آنجایی که لازم نیست همه چیز مربوط به بچه ها یا کار باشد، مطمئن شوید که برای شارژ مجدد باتری های خود زمان می گذارید. زمانی را صرفاً به خود اختصاص دهید. این مهم است و باید در اولویت باشد.

به هر حال، ما زندگی می کنیم تا یک روز دیگر بجنگیم، بنابراین بیایید مطمئن شویم که وقتی نبردهای جدید شروع می شود، آماده و کاملاً شارژ شده ایم.

در حالت ایده‌آل، باید بیش از پنج دقیقه برای خود وقت بگذارید، حتی اگر یک مراقبه پنج دقیقه ای. مرخصی به شما فضای لازم را برای ارتباط با خودتان، استراحت و شارژ مجدد می دهد تا بتوانید به طور کامل برای بچه ها و محل کار خود حاضر شوید.

اگر دائماً خود را بیش از حد لاغر کنید، نمی‌توانید آنقدر که می‌خواهید به فرزندانتان و سایر وظایف و روابط مهم بدهید.

نفس بکش، هماهنگ کن، و دوباره شروع کن!

تعیین فضا و مرزهای خود در محل کار می تواند راه طولانی را برای تمرکز شما به ارمغان بیاورد. صحبت کردن به زبانی که بچه‌هایتان می‌فهمند برای بهبود تمرکز شما، اگر در نزدیکی آنها هستید، بسیار مهم است.

توجه به حمایتی که نیاز دارید و در ارتباط با نیازهای شخصی و وضعیت ذهنی شما برای انجام هر کاری که قصد انجام آن را دارید مفید است. درخواست و دریافت پشتیبانی. الهام بگیرید و از والدین، همکاران، و هر کسی که احساس می کنید از تمرکز شما حمایت می کند، الهام بگیرید!

اعتبار عکس ویژه: TheStandingDesk از طریق unsplash.com

محمدرضا حفظی

رنجیدم ولی تهش خیلی شیک خندیدم گول اونایی که تظاهر میکنن رو نخور چون پشت سفیدی ،سیاهی قرار داره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا