اعمال کاری

۶ نکته برای جلوگیری از به تعویق انداختن زندگی

۶ نکته برای جلوگیری از به تعویق انداختن زندگی

همه ما قبلاً این کار را انجام داده‌ایم. شما یک کار مهم برای انجام دارید، اما نمی توانید تا آخرین شب خود را مجبور به انجام آن کنید. در نهایت، ضرب الاجل فرا می رسد، و شما کار را کامل می کنید، اما زمان زیادی را تلف کرده اید و در این روند باعث ایجاد اضطراب بسیار غیر ضروری برای خود شده اید.

به تعویق انداختن کار در ابتدا بی ضرر به نظر می رسد، اما وقتی پس از یک سال (یا حتی یک روز) به گذشته نگاه می کنید، متوجه می شوید که می توانستید کارهای بسیار بیشتری انجام دهید. با این حسرت ها زندگی نکن با کنار گذاشتن تمایلات به تعویق انداختن برای همیشه – همه چیز قابل کنترل تر می شود.

بدیهی‌ترین جایی که اهمال کاری شما را در لب به خرج می‌دهد در کسب و کار شما است. اما شما می خواهید شروع به حذف اهمال کاری در تمام زمینه های زندگی خود کنید، نه فقط در کسب و کارتان، زیرا اهمال کاری مانند سرماخوردگی است – شیوع می یابد. نکات زیر به شما کمک می کند تا تحول خود را شروع کنید:

۱. عادات خود را تغییر دهید

اولین مورد برای لغو اهمال کاری صرفاً به معنای تغییر یا اصلاح عادات شماست. بسیاری از اهمال‌کاری‌ها به سطح انرژی شما مربوط می‌شود، و چند تغییر عادت می‌تواند به شما کمک کند در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید.

برای شروع، روی برنامه خواب و رژیم غذایی خود کار کنید. وقتی به اندازه کافی بخوابید و مواد مغذی مناسب را وارد بدن خود کنید، انرژی فیزیکی و عاطفی برای انجام کارهای بسیار دشوارتر خواهید داشت – حداقل احساس می کنید که می توانید – و این نیمی از کار است (و این یک نبرد است). این یک راه حل ساده و کلیشه ای است، اما واقعا کار خواهد کرد.

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

عادت‌های دیگر عبارتند از سازماندهی، وضعیت بدنی و تمرین‌های بهداشت روانی (من فقط صاف‌تر نشستم و لبخند زدم، آن را امتحان کنید). هر عادت مثبتی که بتوانید در خود ایجاد کنید به شما کمک می‌کند تا زمانی که بدن و ذهن خود را در جای درست قرار می‌دهید، از تعلل دوری کنید.

۲. گزارش پیشرفت خود

مسئولیت پذیری به سمت تبدیل اهمال کاری به بهره وری بسیار کمک می کند. وقتی کسی را دارید که باید به او گزارش دهید، به احتمال زیاد خود را به کار می گیرید تا از ناامید شدن او جلوگیری کنید. علاوه بر این، آنها می توانند شما را بررسی کنند و مطمئن شوند که پیشرفت می کنید. حتی بیشتر – افرادی که به آنها گزارش می دهید – از جمله خودتان – می توانند به شما وابسته باشند.

اینکه چه کسی شما را مسئول نگه دارد بستگی به ماهیت کاری دارد که به تعویق انداختن آن ادامه می دهید. برای کارهای مربوط به کار، احتمالاً یک رهبر یا مدیر تیم دارید که از قبل بر شما نظارت دارد. اگر مستقیماً به کسی گزارش نمی‌دهید، از کسی بپرسید که آیا می‌تواند به شما کمک کند در قبال پروژه‌هایتان پاسخگو باشید.

برای وظایف شخصی، چه کسی را انتخاب می کنید تا شما را پاسخگو نگه دارد؟ اگر در حال انجام کاری مانند تلاش برای کاهش وزن هستید، یک دوست نزدیک یا یک همسر شما را به یک شریک ورزشی خوب تبدیل می کند – یا حداقل می توانند بررسی کنند که آیا به اهداف خود دست یافته اید یا خیر. می‌توانید ورزش و وعده‌های غذایی روزانه را با استفاده از یک برنامه گزارش دهید و با استفاده از تقویم خود، زمان‌ها را برای رفتن به باشگاه با هم هماهنگ کنید.

۳. ایجاد حس فوریت

پربازدیدترین Ted Talk در YouTube “در داخل ذهن یک استاد تعلل کننده.» تیم اوربان مجری از قیاس های خنده دار و قابل ربط برای تشریح ذهن یک معطل کننده استفاده می کند. این ارائه ای است که باید ببینید، اما ما فقط یک جزئیات مهم را برای این مقاله بیان می کنیم. اوربان بیان می‌کند که هیچ چیز مانند احساس اضطرار باعث نمی‌شود یک اهمال‌کننده به حرکت درآید.

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

احتمالاً هنگام مهلت نزدیک بود. ممکن است در تمام طول هفته از یک تکلیف مدرسه اطلاع داشته باشید، اما احساس فوریت تا شب قبل به وجود نیامد. برای جلوگیری از ادامه این چرخه، فوریت خود را ایجاد کنید.

مشوق‌ها روشی محکم برای برانگیختن احساس فوریت زمانی هستند که همه چیز شکست می‌خورد. اگر و تنها در صورتی که آن وظیفه ای را که تمام روز از آن اجتناب کرده اید را به پایان برسانید، می توانید به خودتان وعده یک غذای خوب یا یک استراحت بسیار ضروری را بدهید. این کار به نوعی مانند هویج روی چوب کار می کند، اما پس از زایمان به هویج می رسید.

۴. وظایف خود را تقسیم کنید

یکی از نمونه‌هایی که تیم اوربان در ارائه خود استفاده کرد، پایان‌نامه دانشگاهی. با وجود اینکه ماه‌ها به او فرصت داده شده بود تا روی این تکلیف ۹۰ صفحه‌ای کار کند، او حتی نمی‌توانست خود را تا سه روز قبل از پایان ضرب‌الاجل شروع کند.

برای جلوگیری از استرس و اضطرابی که اوربان باید در آن روزهای کوتاه شب‌های شلوغ و بی‌خوابی احساس کرده باشد، سعی کنید وظایف و پروژه‌های بزرگ خود را تقسیم کنید. همانطور که وظایف بزرگ را به بخش های قابل مدیریت تر تقسیم می کنید، می توانید ضرب الاجل های کوتاه مدتی را برای تکمیل قطعات پروژه تعیین کنید.

برای مثال بیایید آن پایان نامه را در نظر بگیریم. اگر مجبور باشید ۹۰ صفحه را در طول سه ماه بنویسید، برنامه ریزی یک صفحه در روز آسان تر خواهد بود. این در حال حاضر بسیار عملی تر به نظر می رسد و ضرب الاجل های کمی برای ایجاد فوریت در اخلاق کاری شما دارد.

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

۵. برای استراحت خود برنامه ریزی کنید

به تعویق انداختن کار فقط در دوره های زمانی طولانی اتفاق نمی افتد. می توانید یک کار را تا پایان روز یا حتی پایان ساعت به تعویق بیندازید. در حالی که این دوزهای کوچک به تعویق انداختن ممکن است کمتر مهم به نظر برسند، اما واقعاً در طول زمان اضافه می شوند و بهره وری شما را از بین می برند.

چه چیزی باعث می‌شود در طول روز کار را به تعویق بیندازید؟ برای اکثر افراد، ممکن است این میل خارش‌آور برای پیمایش در رسانه‌های اجتماعی یا بررسی یک بازی تلفن همراه باشد. اگر در طول روز به برداشتن تلفن خود ادامه دهید، به ناچار ضرب الاجل های خود را تا پایان روز به تعویق خواهید انداخت. شما ساعت های زیادی را در این چرخه تلف خواهید کرد.

به‌جای اینکه اجازه دهید تلفن یا سایر عوامل حواس‌پرتی شما را از این طریق کنترل کنند، زمان بندی استراحت با تقویم خود. سپس، تلاش خود را بر چک نکردن اعلان‌های تلفن یا سرگردانی برای خوردن میان‌وعده تا زمان استراحت برنامه‌ریزی‌شده‌تان متمرکز کنید. سپس، به‌جای اینکه به خودتان اجازه دهید برای مدت‌های بی‌پایان به سمت هر چیزی که حواس‌تان پرت می‌شود کشیده شوید، مطمئن خواهید شد که حداقل کاری را قبل از اینکه پاهایتان را بالا بیاورید انجام می‌دهید.

۶. اهداف خود را تجسم کنید

بیشتر مردم اهداف و آرزوهایی در زندگی دارند. با این حال، افراد کمی برای تعقیب آنها ابتکار عمل را به دست می گیرند. به تعویق انداختن یک دلیل بزرگ برای تحقق نیافتن آن رویاها است.

یکی از راه‌های توقف تعلل در رسیدن به اهدافتان، تجسم آنها است. . این می تواند به سادگی قرار دادن تصویری از خانواده یا خانه رویایی خود در ایستگاه کاری شما باشد. یادآوری بصری دائمی به شما کمک می‌کند تا حتی زمانی که ناخودآگاه شما می‌خواهد به عقب راندن کار ادامه دهید، انگیزه خود را برای جلو بردن بیشتر ایجاد کنید.

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

اگر بتوانید بر اهمال کاری غلبه کنید، می توانید کارهای بیشتری را در زندگی خود انجام دهید. این یک سفر طولانی خواهد بود، اما پیشرفت‌های کوچکی که هر روز انجام می‌شود، زمینه را برای سالی فوق‌العاده موفق و پر از رویداد فراهم می‌کند. شما نمی‌خواهید پایان دادن به تعویق را به تعویق بیندازید. شما می توانید این کار را انجام دهید – و موفق باشید!

۶ نکته برای جلوگیری از به تعویق انداختن زندگی ابتدا در تقویم توسط Hunter Meine.

اعتبار عکس ویژه: تام مورل از طریق unsplash.com

محمدرضا حفظی

رنجیدم ولی تهش خیلی شیک خندیدم گول اونایی که تظاهر میکنن رو نخور چون پشت سفیدی ،سیاهی قرار داره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا