روح

۸ هدف معنوی که باید همین الان برای خود تعیین کنید

۸ هدف معنوی که باید همین الان برای خود تعیین کنید

با یک مربی زندگی مشورت کنید تا به شما در تعیین اهداف برای رشد معنوی خود کمک کند. کافی است اینجا را کلیک کنید تا اکنون یکی را پیدا کنید.

انواع اهداف زیادی وجود دارد که شخص می تواند تعیین کند، اما شاید مهمترین آنها در در دراز مدت آنهایی هستند که منجر به رشد معنوی می شوند.

زیرا رشد از هر نوعی به ندرت به خودی خود اتفاق می افتد. درست مانند هر چیز دیگری، نیاز به برنامه و اقدام دارد.

این طرح می‌تواند در قالب اهداف معنوی باشد که نمونه‌های متعددی از آن در زیر آمده است.

اساساً، اهداف معنوی برای کمک به ما در ارتباط با درونی‌ترین باورها و ایمان طراحی شده‌اند. این ارتباط بخش مهمی از داشتن یک زندگی شاد و رضایت بخش است.

مثال‌های زیر برای شخصی که از یک قانون مذهبی خاص پیروی می‌کند به همان اندازه معتبر است که برای شخصی که روحانی است اما مذهبی نیست.

برخی از این اهداف معنوی را در نظر بگیرید – شاید یکی دو تا در یک زمان – و تا زمانی که به بخشی ملموس از زندگی و عادات شما تبدیل شوند، به آنها بپیوندید.

۱. در مورد اعتقادات خود کاملاً شفاف باشید.

به چه چیزی اعتقاد داری؟

این یک سوال بزرگ است، و همیشه پاسخ دادن به آن آسان نیست، حتی برای کسانی که اعتقاد خاصی به آن دارند.

اما دانستن اینکه اصول اصلی که می‌خواهید زندگی خود را بر اساس آن‌ها قرار دهید چیست، تمرین بسیار مهمی برای شفاف‌سازی است.

به هر حال، اگر باورهای خود را ندانید، نمی توانید آنها را عملی کنید.

و حتی اگر بخشی از یک دین سازمان یافته باشید، مسلماً آموزه هایی وجود دارند که از سایرین مهم تر هستند.

شناخت باورهایتان از نگاه به درون و پرسیدن آنچه احساس می‌کنید، شما را به مکان نهایی‌تان نزدیک‌تر می‌کند – خواه این خدای الهی، منبع، جهان یا چیز دیگری باشد.

چه مراحلی را می‌توانید انجام دهید – از نظر ذهنی و عملی – تا روحیه خود را ارتقا دهید؟

شاید برخی از اهداف دیگر در این لیست ممکن است پاسخی برای این سوال ارائه دهند.

۲. به اعمال خود فکر کنید.

وقتی می دانید به چه چیزی اعتقاد دارید، پیگیری میزان پایبندی شما به این باورها در زندگی روزمره مفید است.

آیا آنچه را که موعظه می‌کنید عمل کرده‌اید؟ آیا کارهایی انجام داده اید که خلاف عقاید شما باشد؟ آیا اصلاً احساس تناقض کرده اید؟

این‌ها انواع سؤالاتی هستند که می‌خواهید در طول دوره خوداندیشی بپرسید.

آن را به عنوان لحظه ای در نظر بگیرید که در سفر خود مکث کنید و به جایی که بوده اید و به کجا می روید نگاه کنید.

آیا به گونه‌ای زندگی می‌کنید که می‌خواهید زندگی کنید، و اگر نه، چه چیزی را می‌توانید تغییر دهید تا خود را در مسیر معنوی مطلوب‌تری قرار دهید؟

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که این لحظات تأمل، باورهایی را که نسبت به آنها اطمینان داشتید به چالش می کشد. این یک شکست از جانب شما نیست، بلکه فقط روشن شدن بیشتر اعتقادات واقعی شما است.

۳. صلح را پرورش دهید.

زندگی که از لحاظ روحی سازگارتر باشد، آرامش درونی و بیرونی بیشتری دارد.

بنابراین، یک هدف ارزشمند این است که راه‌هایی برای ایجاد آرامش بیشتر در کارهایی که انجام می‌دهید، روابطی که دارید و افکاری که در ذهن شما شناور هستند، بیابید.

صلح نقطه مقابل درگیری است، بنابراین شناسایی منابع درگیری و تلاش برای کاهش تنش ها ابزاری موثر برای رشد معنوی است.

بیشتر این به نحوه رفتار شما با دیگران، نحوه پاسخگویی شما به رفتار دیگران با شما و طرز فکری که در زندگی دارید مربوط می شود.

همیشه انتخابی را که در هر لحظه دارید در نظر داشته باشید تا تصمیم بگیرید چگونه رفتار کنید. مهم نیست در اطراف شما چه اتفاقی می افتد و افراد دیگر چه می کنند، شما می توانید مسیر آرامش را انتخاب کنید.

شما می‌توانید انتخاب کنید که بفهمید، ببخشید، فراتر از انتقام یا تلافی نگاه کنید.

می‌توانید تصمیم بگیرید که با افکار و احساسات نگران‌کننده‌ای که ممکن است داشته باشید مقابله کنید.

شما می‌توانید انتخاب کنید که هر جا که می‌روید صلح‌جو باشید.

این به معنای پذیرش درمان ضعیف نیست. دور از آن. بخشی از داشتن یک زندگی آرام درونی و بیرونی این است که بدانید چه زمانی از کسی که درد خودش باعث می‌شود رفتارهایی که برای شما مضر است را ترک کنید.

یا، حداقل، تعیین حد و مرز برای آنچه که می خواهید و نمی خواهید تحمل کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید (مقاله در زیر ادامه دارد):

۴. دلسوزی نشان دهید.

در مورد درد شخص دیگری صحبت می‌کنیم، یکی از راه‌های ارتباط عمیق‌تر با روح خود این است که به دنبال راه‌هایی برای کاهش رنج دیگران باشید.

بسیاری از مردم یک غریزه طبیعی دارند که بخواهند به دیگران کمک کنند، اما انجام این کار به طور مداوم و بدون انتظار گرفتن چیزی در ازای آن، کاملاً متفاوت است.

رشد معنوی پاداشی برای خدمت به دیگران نیست – اما اغلب (اگرچه اکنون همیشه) یک محصول جانبی است.

داشتن یک زندگی دلسوزانه به شما کمک می‌کند نسبت به چیزهای مثبتی که دارید بیشتر سپاسگزار باشید و به تضعیف یک نفس اغلب بیش فعال کمک می‌کند.

وقتی نسبت به شخصی احساس دلسوزی می کنید، خود را در او می شناسید. می بینید که شما و آنها چندان متفاوت نیستید.

و با انجام این کار، فروتن‌تر می‌شوید و کمتر درگیر تمایلات ناسالم برای جمع‌آوری و احتکار چیزهای بیشتر می‌شوید.

شفقت قطعه بزرگی از پازل در هدف بعدی در لیست ما است…

۵. به هم پیوستگی همه چیز را بشناسید.

بخشی از زندگی معنوی شامل نگاه کردن به درون است، اما بخش بزرگی از آن مستلزم این است که به دنیای اطراف خود نگاه کنید.

همانطور که دیدیم، صلح و شفقت بخش مهمی از این امر است، اما درک این موضوع که شما در انزوا زندگی نمی کنید نیز همین است.

در واقع، حتی اگر از بسیاری جهات تنها باشید، کاملاً به افراد و چیزهایی که شما را احاطه کرده اند وابسته هستید.

همه چیز از طریق شبکه پیچیده ای از رشته ها به هر چیز دیگری متصل می شود که بسیاری از آنها دیده نمی شوند و مورد توجه قرار نمی گیرند.

هوایی که تنفس می کنیم، غذایی که می خوریم، چیزهایی که از آن لذت می بریم – همه آنها محصول دنیایی هستند که در آن شما به هر چیز دیگری متصل هستید.

حتی صفحه‌ای که شما در حال خواندن این مطلب هستید، امتدادی از زندگی است که توسط نبوغ نوع بشر و منابعی که ما به آنها تکیه می‌کنیم، ساخته شده است.

شما به روشی عمیقاً صمیمی با آن چیزها – آن افراد، آن مواد – مرتبط هستید. آنها زندگی شما را لمس می کنند و شما زندگی آنها را لمس می کنید.

این یک درک عمیق از بسیاری جهات است و می تواند اندیشه، عمل و باور معنوی را به سطح جدیدی برساند.

۶. تحمل را تمرین کنید.

اگرچه همه ما از یک چیز ساخته شده‌ایم و به روش‌های عمیقاً صمیمی به هم مرتبط هستیم، هیچ دو نفری کاملاً شبیه هم نیستند.

و برخی از جهات با ما بسیار متفاوت هستند. نحوه بیان خود، خواسته‌هایشان، باورهایشان، انتخاب‌هایی که انجام می‌دهند.

اگر اجازه دهیم این تفاوت‌ها می‌توانند به منابع درگیری تبدیل شوند، اما مدارا می‌تواند از وقوع آن جلوگیری کند.

مدارا پذیرش این تفاوت‌ها و عدم تبدیل آنها به دلایلی برای عدم اعتماد به یکدیگر است.

مدارا یک عنصر کلیدی برای صلح است، اما همانطور که در بالا ذکر شد، نباید منجر به پذیرش بدرفتاری شود.

تفاوت‌های ما را تحمل کنید، بله، اما کسانی را که می‌خواهند به شما آسیب برسانند، تحمل نکنید.

با توجه به این فرصت، باید از تحمل تفاوت های ما فراتر رفته و آنها را جشن بگیرید.

این یک شگفتی بزرگ در زندگی است که می‌توانیم میلیاردها نفر از این افراد کاملاً منحصربه‌فرد داشته باشیم، همه با هدایای خاص خود برای تقدیم به جهان.

۷. برای افراد زندگیتان ارزش قائل باشید.

بسیاری از نکات قبلی به یک عامل مهم برمی گردد: جامعه.

اما در حالی که ممکن است جامعه را به عنوان گروه وسیع‌تری از افرادی که در محل زندگی شما زندگی می‌کنند تصور کنید، ما در مورد جامعه شخصی شما صحبت می‌کنیم.

یعنی افرادی که بخش فعال (یا گاهی اوقات منفعل) زندگی شما هستند.

خانواده، دوستان، شرکا، همکاران… این افراد احتمالاً بیش از هر چیز دیگری بر زندگی شما تأثیر دارند.

به همین دلیل است که بخش بزرگی از رشد معنوی شما حول تعامل شما با این افراد و اینکه شما برای جایگاه آنها در زندگی خود ارزش قائل هستید، می چرخد.

بدانید که باید روی روابط خود کار کنید و نمی توانید آنها را بدیهی فرض کنید.

برای نشان دادن قدردانی خود نسبت به دیگران، مهربانی خود نسبت به آنها، و درک خود از زمانی که آنها از محل درد یا رنج می برند، کار کنید.

۸. ساکت باش.

هنگامی که در مسیر معنوی خود قدم می گذارید، به صرفه است که سر و صدای بی امان دنیای بیرونی و درونی را متوقف کنید و فقط در سکوت باشید.

شما ممکن است این زمان را دعا یا مدیتیشن بنامید، یا ممکن است آن را تنهای آرام بنامید.

به هر شکلی که برای شما باشد، عبارت “سکوت طلایی است” واقعا مناسب است.

این یک فرصت طلایی برای شما است که استراحت کنید و اجازه دهید “روح” شما، به دلیل نبود کلمه بهتر، به سطح وجود شما بیاید.

این واقعاً شگفت‌انگیز است که یک دوره سکوت برای ذهن، بدن و البته روح چه می‌تواند انجام دهد.

هنوز نمی دانید چگونه روی معنویت خود کار کنید؟ امروز با یک مربی زندگی صحبت کنید که می تواند شما را در این فرآیند راهنمایی کند. به سادگی اینجا را کلیک کنید برای ارتباط با یکی.

محمدرضا حفظی

گول اونایی که تظاهر میکنن رو نخور چون پشت سفیدی ،سیاهی قرار داره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا