بیماری ها

به گفته یک فیزیولوژیست ورزشی، در اینجا نحوه ایجاد گره های عضلانی آورده شده است

به گفته یک فیزیولوژیست ورزشی، در اینجا نحوه ایجاد گره های عضلانی آورده شده است

تصور کنید که به تازگی یک تمرین سخت برای بالاتنه را انجام داده اید. ماهیچه‌های شما کمی احساس خستگی می‌کنند، اما در مجموع، می‌توانید بقیه روز را به خوبی انجام دهید.

صبح روز بعد، از خواب بیدار می‌شوید و متوجه می‌شوید که پشت تیغه‌تان احساس می‌کند. سفت. وقتی ماهیچه های شانه خود را مالش می دهید، به نظر می رسد که کمی لثه را زیر پوست خود فشار می دهید. هر بار که سعی می‌کنید آن را به اطراف حرکت دهید، احساس می‌کنید که این ناحیه سفت می‌شود، با درد خفیفی.

 

در طی چند روز آینده، کمرتان به آرامی شل می‌شود و در نهایت، شانه‌تان به حالت عادی باز می‌گردد. با این حال، احتمالاً چیزی است که دوست دارید در آینده از آن اجتناب کنید یا در صورت امکان آن را به حداقل برسانید. پس با آن گره عضلانی چه خبر بود؟

من یک فیزیولوژیست ورزشی هستم. هدف بسیاری از تحقیقات من این است که بفهمم چگونه حرکات و اشکال مختلف ورزش بر عضلات فشار وارد می کند. تعیین برنامه‌هایی برای به حداکثر رساندن عملکرد، صرف‌نظر از هدف تمرین، فراتر از کارهایی است که باید در طول تمرین انجام داد – همچنین به این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توان برای ورزش‌های استرسی روی بدن آماده شد و از آن بازیابی کرد.

برخی از تمرین‌ها. متداول ترین سوالاتی که در طول سال هایی که به عنوان مربی و محقق شخصی در این زمینه شنیده ام، گره های عضلانی است. آنها چه هستند و چگونه می توانید از شر آنها خلاص شوید؟

گره های عضلانی چیست؟

گره هایی که در عضله خود تشخیص می دهید، ممکن است به اندازه یک سنگ مرمر به نظر برسند. یا حتی به بزرگی یک توپ گلف، نقاط ماشه ای میوفاشیال نامیده می شوند. فاسیا لایه نازکی از بافت همبند است که عضله را احاطه کرده است.

وقتی عضله شما آسیب می بیند – حتی اندکی – می تواند باعث التهاب در نوارهای عضلانی و لایه فاسیال بالا شود. و آن توده بافت ملتهب یک نقطه ماشه ای میوفاشیال است. توده‌های کوچک معمولاً در لمس حساس هستند و می‌توانند دامنه حرکتی شما را محدود کنند یا در حین حرکات مختلف منجر به درد شوند.

 

گره‌های عضلانی در اسکن‌های تصویربرداری پزشکی نشان داده نمی‌شوند. و محققان هنوز در حال تلاش برای کشف مکانیسم‌های فیزیولوژیکی دقیق درون عضله هستند که باعث این واکنش می‌شود.

نقاط ماشه‌ای میوفاسیال زمانی ایجاد می‌شوند که عضله توسط یک حرکت تکراری جدید یا شدیدتر از حد معمول تحریک شود. حرکت – جنبش. برای مثال، ممکن است در ماهیچه‌هایی که در طول یک روز تمرین شدید، بیشترین استرس را به آن وارد کرده‌اید، گره‌هایی ایجاد شود.

اگر الگوی حرکتی جدیدی را در تمرین روزانه‌تان معرفی کنید، می‌توانند ایجاد شوند. تصور کنید چند روز دویدن را به برنامه معمول هفتگی خود که فقط وزنه بردارید اضافه کنید. از آنجایی که دویدن یک حرکت جدید است، ممکن است متوجه گره هایی در ساق پاهای خود شوید که از آنها خواسته اید کارهای جدید زیادی انجام دهید.

البته برای آشنایی لازم نیست که یک موش ورزشگاه باشید. با گره های عضلانی به عنوان مثال، اگر در تمام طول روز به طور مداوم روی رایانه خمیده باشید، ممکن است متوجه ایجاد گره هایی در قسمت بالای کمر و شانه های خود شوید. اکثر مردم نشستن پشت میز را سخت نمی‌دانند، اما نگه داشتن یک موقعیت برای ساعت‌ها در هر زمان باعث استرس بر عضلات شما می‌شود. گره های عضلانی را وارد کنید.

 

چگونه از شر گره های عضلانی خلاص شوید؟

یکی از ساده ترین راه حل ها برای مشکل گره های عضلانی این است که فقط صبر کنید. انطباق عضلات با یک حرکت جدید یا بهبودی از استرس زمان می برد. معمولاً در عرض یک یا دو هفته، یک گره عضلانی خود به خود برطرف می‌شود.

همچنین می‌توانید به سرعت کمک کنید. روند بهبودی برخی از گزینه‌ها عبارتند از ماساژ؛ سوزن خشک، که شامل تزریق یک سوزن بسیار نازک به نقطه ماشه برای تجزیه بخشی از بافت و افزایش خون است. جریان به منطقه؛ و حتی تحریک الکتریکی.

هدف هر تکنیک کاهش تندی است. فاسیا و عضله در ناحیه و جریان خون را افزایش می دهد. جریان خون بیشتر مواد مغذی را فراهم می کند و اکسیژن به بافت آسیب دیده، بازیابی را افزایش می دهد.

در حالی که این تکنیک ها ارزش در نظر گرفتن است، کارهای مقرون به صرفه دیگری وجود دارد که می توانید خودتان در خانه انجام دهید. یک راه نسبتاً ساده برای کمک به کاهش عضله گره در حال کشیده شدن است. اگر شما معمولاً در تمام طول روز در وضعیتی نامناسب بنشینید، حرکات کششی ممکن است بسیار ارزشمند باشد.

 

عضلاتی که تحت استرس مداوم برای چندین ساعت به همین شکل نگه داشته می‌شوند از قرار گرفتن در دامنه‌های مختلف حرکتی سود می‌برند. . به عنوان مثال، پس از مدتی نشستن، چند چرخش ساده شانه و چرخش گردن می‌تواند تا حدودی تنش آن عضلات را کاهش دهد و به جلوگیری یا کاهش تجمع گره‌های عضلانی کمک کند.

روش دیگری را می‌توانید امتحان کنید. خانه رایانه گشایی خود-میوفاشیال نامیده می شود. ایده پشت آن مانند ماساژ دادن است، با این تفاوت که این روش را می توان در راحتی در خانه و با استفاده از فوم غلتکانجام داد. >، دستگاه نورد، یک توپ سخت، مانند یک توپ لاکراس یا سافت بال، یا حتی یک قطعه کوچک لوله PVC.

به عنوان مثال، اگر در قسمت جلوی ران خود گره هایی در گروه عضلات چهارسر ران دارید، می توانید روی یک غلتک فوم دراز بکشید و به آرامی پای خود را روی آن به جلو و عقب بچرخانید. از طرف دیگر، می‌توانید دستگاه را روی گروه عضلانی بالا و پایین بچرخانید و فشار را در محدوده راحتی خود نگه دارید.

از آنجایی که به اندازه‌ای که دوست دارید فشار وارد می‌کنید، می‌توانید با تحمل درد خود کار کنید. – یک مزیت، زیرا کاهش نقاط ماشه ای میوفاشیال می تواند ناراحت کننده باشد. می‌توانید از این تکنیک در سرتاسر بدن در هر جایی که گره‌های عضلانی دارید استفاده کنید.

در حالی که این گره‌ها می‌توانند آزاردهنده باشند، گره‌های عضلانی جای نگرانی نیست. به یاد داشته باشید، سازگاری با عادات ورزشی و حرکت در طول روز می تواند به جلوگیری از ایجاد گره در عضلات شما در وهله اول کمک کند.

اگر متوجه شدید گره های عضلانی ظاهر می شوند، به سادگی در پایان روز کشش دهید. یا انجام برخی از تکنیک‌های انتشار خود میوفاشیال راه‌های ساده و مؤثری برای کمک به کاهش این مشکل و جلوگیری از مشکلات آینده است.The Conversation

زاکاری گیلن، استادیار فیزیولوژی ورزش، دانشگاه ایالتی می سی سی پی.

این مقاله از مکالمه تحت مجوز Creative Commons بازنشر شده است. مقاله اصلی.

 

محمدرضا حفظی

رنجیدم ولی تهش خیلی شیک خندیدم گول اونایی که تظاهر میکنن رو نخور چون پشت سفیدی ،سیاهی قرار داره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا