جلوگیری

وقتی فرزندتان از رفتن به مدرسه امتناع می کند چه باید کرد؟

وقتی فرزندتان از رفتن به مدرسه امتناع می کند چه باید کرد؟

“من نمی خواهم به مدرسه بروم.” این درخواستی است که بسیاری از والدین در آغاز سال تحصیلی از فرزند خود می شنوند. تنها چیزی که می خواهید این است که فرزندتان لباس بپوشد، صبحانه بخورد و با خوشحالی به مدرسه نرود. در عوض، صبح‌ها به یک جنگ تبدیل شده است زیرا فرزند شما از ترک خانه امتناع می‌کند.

معمولاً یک کودک در مورد بازگشت به مدرسه احساس اضطراب می کند. گاهی اوقات با بازگشت بچه ها به روال معمول، اضطراب بازگشت به مدرسه خیلی سریع برطرف می شود. اما مواقع دیگر، اضطراب باقی می ماند.

کودکی که از رفتن به مدرسه امتناع می کند، اغلب با مشکلات عاطفی شدید دست و پنجه نرم می کند. امتناع از مدرسه مبتنی بر اضطراب بر دو تا پنج درصد کودکان در سن مدرسه. معمولاً در سنین ۵-۶ و ۱۰-۱۱ سالگی و در زمان های انتقال مانند ورود به مدرسه جدید اتفاق می افتد.

اضطراب مدرسه چگونه خود را نشان می دهد؟ مدت کوتاهی قبل از زمان رفتن به مدرسه، کودک شما ممکن است از علائم فیزیکی مانند سردرد یا معده درد شکایت کند، یا حتی کج خلقی داشته باشد یا حملات پانیک را تجربه کند. این علائم معمولاً به سرعت ناپدید می شوند اگر به فرزند شما اجازه داده شود در خانه بماند. در مدرسه، فرزند شما ممکن است مکرراً از پرستار مدرسه بخواهد.

علائم دیگری که نشان می دهد فرزند شما ممکن است اضطراب مدرسه را تجربه کند عبارتند از:

  • احساسات فیزیکی شدید، مانند معده درد
  • درخواست ماندن در خانه از مدرسه
  • ترک کلاس برای رفتن به دفتر/حمام/پرستار مددکار اجتماعی
  • عدم تمایل به شرکت در فعالیت های مربوط به مدرسه (تکلیف مدرسه، باشگاه، ورزش)
  • با تمرکز/تمرکز/بازیابی اطلاعات مشکل دارد
  • انصراف از سرگرمی ها/علاقه ها
  • انصراف از دوستان/خانواده

فرزند شما ممکن است در مورد میزان ناراحتی خود در مورد حضور در مدرسه بسیار باز باشد و از شما بخواهد با مدرسه تماس بگیرید و او را به عنوان “بیمار” گزارش دهید. اگر تسلیم شوید، ممکن است واقعاً باور داشته باشید که به نفع فرزندتان عمل می کنید. در واقع، اضطراب ممکن است افزایش یابد.

فقدان مدرسه ترس و اضطراب را به جای کاهش آن تقویت می کند. از طریق اجتناب، فرزند شما توانایی خود را برای تحمل پریشانی کاهش می دهد و رفتن به مدرسه دشوارتر می شود. اگر اضطراب کودک شما را برای مدت طولانی از مدرسه دور نگه دارد، ممکن است مشکلات تحصیلی یا اجتماعی جدی ایجاد شود.

کودک شما باید بیاموزد که اجتناب از مشکلات یک راه حل طولانی مدت سالم نیست. به عنوان والدین، می‌توانید از این فرصت برای کمک به فرزندتان استفاده کنید تا یاد بگیرد چگونه موقعیت‌های دشوار را مدیریت کند – مهارتی که در بزرگسالی به آن نیاز دارد.

در اینجا چند راه برای کمک به فرزندتان برای ایجاد استراتژی‌هایی برای مقابله با اضطراب مدرسه وجود دارد:

  1. تأیید کنید و دوباره هدایت کنید. فرزندتان را تشویق کنید تا احساسات و ترس های خود را به اشتراک بگذارد. همدل و اطمینان بخش باشید. ناراحتی فرزندتان را تأیید کنید، اما به او اجازه ندهید که روی این موضوع تمرکز کند. در عوض، به آرامی گفتگو را به موضوع دیگری (مثلاً سرگرمی‌ها، دوستان) تغییر دهید.
  2. مدرسه را درگیر کنید. به حمایت مدرسه فرزندتان نیاز دارید. با معلم فرزندتان و مشاور راهنمایی مدرسه ملاقاتی ترتیب دهید. با هم می توانید یک برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، یکی از کارکنان مدرسه ممکن است نیاز داشته باشد که صبح ها به طور موقت فرزند شما را تا کلاس درس همراهی کند.
  3. سرگرمی ها و علایق را تشویق کنید. فعالیت ها و تعاملات اجتماعی باعث ایجاد اعتماد به نفس و حواس پرتی خوبی می شوند. با تشویق فرزندتان به شرکت در فعالیت های مورد علاقه اش با دوستان و خانواده، به فرزندتان کمک کنید تا یک سیستم حمایتی ایجاد کند.
  4. به فرزندتان کمک کنید روش های خودیاری را تمرین کند. تکنیک‌های مدیریت استرس و خودآرام‌سازی را با فرزندتان امتحان کنید، مانند تمرینات تنفس آرام، تکنیک‌های تمرکز حواس و تمدد اعصاب. روش‌های مدیریت موقعیت‌های استرس‌زا در مدرسه از طریق ایفای نقش به فرزندتان آموزش دهید.

راهبردهای بیشتری را برای کمک به کاهش عصبانیت کودکتان در بازگشت به مدرسه دریافت کنید.

به مرور زمان، اگر فرزندتان همچنان با اضطراب مدرسه دست و پنجه نرم می کند، به دنبال کمک باشید. با پزشک اطفال یا پزشک خانواده فرزندتان صحبت کنید، که ممکن است شما را به یک متخصص بهداشت رفتاری ارجاع دهد.

درباره برنامه‌های درمان امتناع از مدرسه در Linden Oaks Behavioral Health بیاموزید /a>.

درباره خدمات کودکان در Edward-Elmhurst Health بیشتر بیاموزید.

به یک پزشک خانواده یا متخصص اطفال برای فرزندتان نیاز دارید؟ از اینجا شروع کنید.

محمدرضا حفظی

رنجیدم ولی تهش خیلی شیک خندیدم گول اونایی که تظاهر میکنن رو نخور چون پشت سفیدی ،سیاهی قرار داره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا