اعمال کاری

چرا باید از انجام کارهای دشوار اجتناب کنید (و چگونه این کار را انجام دهید)

چرا باید از انجام کارهای دشوار اجتناب کنید (و چگونه این کار را انجام دهید)

Buzzzzz! Buzzzz! ساعت زنگ دار من روی تخت خواب شروع به لرزیدن می کند. تا جایی که می تواند با صدای بلند به من اشاره می کند و من آماده پاسخگویی نیستم. شاید به این دلیل است که ساعت ۵ صبح دوشنبه است، ساعت و روزی که بیشتر از همه از آن می ترسم. شاید به این دلیل است که می‌دانم باید بلند شوم، بنابراین به کلاس کراس فیت ساعت ۵:۳۰ صبح دیر نمی‌رسم، یا آن را از مربیم می‌شنوم. به علاوه… من باید برای هر دقیقه که دیر می‌آیم، پنج بار برپی انجام دهم و از برپی متنفرم! آیا می توانید بگویید من فقط یک هفته از عضویت خود در CrossFit گذشته و از تصمیم خود برای ثبت نام در حال حاضر پشیمان هستم؟

واضح است، این یک کار دشوار است که من سعی می کنم از آن اجتناب کنم، و در آن کار ناموفق است. می دانم، می دانم، باید خودمان را برای انجام کارهای سخت به چالش بکشیم. “انجام کارهای دشوار همان چیزی است که شما را قوی تر می کند!” می‌شنوم که مربی‌ام در حالی که برای بلند کردن وزنه روی سرم تلاش می‌کنم می‌گوید که زن حامله‌ای کنار من مشکلی ندارد. می توانم بگویم که خجالت به من انگیزه می دهد که به راهم ادامه دهم، مهم نیست که چقدر ناراحت هستم.

در حالی که نوارم را پایین می‌گذارم تا کمی پای فروتن بخورم و به همه افراد بد ارزشیابی کلاس نگاه کنم، مکث می‌کنم تا از خودم بپرسم. «چرا باید از کارهای دشوار اجتناب کنم؟ و چگونه می توانم این کار را انجام دهم؟»

این سوالی است که با پاسخ‌هایی که نه تنها به من در کراس فیت کمک کرد، بلکه می‌تواند به شما در هر مشکلی در زندگی‌تان کمک کند، عمیق‌تر بررسی خواهیم کرد.

چرا باید از انجام کارهای دشوار اجتناب کنید؟

بیایید با آن روبرو شویم. همه ما انسان هستیم و از راحت بودن لذت می بریم، نقطه. ما عاشق تمام امکانات رفاهی موجود روزانه خود هستیم که زندگی را ساده کرده است. چه در حال حرکت به یک مقصد جدید و چه در حال پختن یک وعده غذایی، ما همیشه به دنبال یک میانبر هستیم. ما می خواهیم سریع تر، آسان تر، بهتر، و قطعا دشوار نیست. این چیزها با استانداردهای امروزی تقریباً مترادف با رویای آمریکایی هستند. این رویا که اغلب دنبال می شد، قبلاً مربوط به کار سختبود. > و گریت اما اکنون در مورد رسیدن به آنجا قبل از هر کس دیگری با کمترین میزان تلاش.

با وجود همه اینها، همیشه آسانتر بهتر نیست، و دلیل آن این است:

وقتی راه آسان را در پیش گرفتیم، ما مغز خود را طوری برنامه ریزی می کنیم که تنبل باشد. دیگر نیازی به استفاده از تفکر انتقادی یا خلاقیت برای ایجاد راه حل نیست، بلکه فقط باید به دنبال میانبر باشد. این آموزش در واقع مسیرهای عصبی مغز ما را به روش های کمتر از بهینه دوباره سیم کشی می کند.

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

شاید خوشتان بیاید:  چه چیزی باعث اهمال کاری مزمن می شود و چگونه بر آن غلبه کنید

طبق گفته دکتر دانیل آمن، نویسنده M.D. مغز خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید، اگر می‌خواهیم مغزمان سالم باشد، باید کار کنیم.

“مغز شما مانند یک ماهیچه است. هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، بیشتر می توانید از آن استفاده کنید. هر بار که چیز جدیدی یاد می گیرید، مغز شما ارتباط جدیدی برقرار می کند. یادگیری باعث افزایش جریان خون و فعالیت در مغز می شود. اگر برای مدت طولانی بدون یادگیری چیز جدیدی پیش بروید، شروع به از دست دادن برخی از ارتباطات در مغز می کنید و بیشتر با حافظه و یادگیری مبارزه می کنید.»

علاوه بر این، پژوهشی از آناتومیست ماریان دایموند، Ph.D. از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی نشان داد که موش‌هایی که بدون هیچ چالش جدید یا یادگیری به آنها اجازه داده شد زندگی آسانی داشته باشند، وزن مغز کمتری نسبت به موش‌هایی داشتند که به چالش کشیده و مجبور به انجام این کار شدند. اطلاعات جدید را برای تغذیه بیاموزید. یادگیری جدید در واقع باعث افزایش تراکم و وزن مغز می شود، به این معنی که مغز کلی سالم تر است.

قبل از نتیجه گیری سریع در مورد تفاوت های مغز انسان و موش، باید تحقیقات زیر را درک کنید:

“با وجود اینکه مغز موش کوچکتر و پیچیده تر از مغز انسان است، تحقیقات نشان داده است که این دو به طرز قابل توجهی از نظر ساختار و عملکرد مشابه هستند. هر دو شامل تعداد زیادی نورون بسیار متصل هستند که دائماً با یکدیگر صحبت می کنند.»

نکته آخر این است که ورزش کردن مغز سالم‌تر است، درست مثل ورزش کردن بیشتر قسمت‌های دیگر بدن. هر چه بیشتر از مغز خود مراقبت کنید، بیشتر از شما مراقبت خواهد کرد.

به گفته دکتر آمین، در اینجا ۷ راه برای مراقبت از مغز آورده شده است.

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

  1. از مغز خود محافظت کنید – از مغز خود در برابر آسیب، آلودگی، کمبود خواب و استرس محافظت کنید.
  2. مغز خود را تغذیه کنید – با غذاهای تقویت کننده مغز.
  3. مورچه‌ها (افکار منفی خودکار) که به مغز شما حمله می‌کنند را بکشید – شاد، امیدوار و مثبت بمانید.
  4. روی خود را کار کنیدn – به یادگیری ادامه دهید، یادگیری یک تمرین مغز است.
  5. برای مغز خود عشق بورزید – فعالیت جنسی منظم فعالیت کلی مغز را افزایش می‌دهد و حافظه را بهبود می‌بخشد زیرا سطح استروژن را افزایش می‌دهد.
  6. یک “حالت کنسرت” برای مغز خود ایجاد کنید – تنها زمانی که احساس آرامش می کنید می توانید به راحتی تمرکز کنید، گوش دادن به موسیقی راه خوبی برای آرامش خود و در عین حال بهبود تمرکز است.
  7. مشکلات مغزی را زودتر درمان کنید – مشکلات سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی باید در اسرع وقت برطرف شوند.

هر یک از این توصیه‌ها به تنهایی می‌تواند به شما کمک کند که اجتناب از کارهای دشوار. به یاد داشته باشید، چه انجام کارهای دشوار یا یک حوزه مرتبط، زندگی شما فقط با یک مغز بهینه شده بهبود می یابد، پس همین امروز این موارد را به کار بگیرید. در اینجا می‌توانید درباره هر کدام بیشتر بدانید.

شاید خوشتان بیاید:  چگونه با اهمال کاری ناشی از اضطراب کنار بیاییم

حتی اگر هیچ‌کدام از این به اصطلاح «گفت‌وگوهای مغزی» شما را متقاعد نمی‌کند، بیایید از زاویه دید متفاوت، رشد و اعتماد به نفس به وضعیت نگاه کنیم.

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، پس علاقه مند به یادگیری در برخی ظرفیت ها هستید. چه کنجکاوی اولیه باشد، چه پیشرفت شخصی سختگیرانه، یا هر جایی در این میان، شما به نوعی به دنبال دانش هستید. جستجوی دانش، جستجوی رشد به عنوان یک فرد است. رشد، بنا به تعریف، نقطه مقابل رکود است. بنابراین، بر اساس این منطق، هرکسی که در حال رشد است در حال تغییر است.

برای اینکه واقعاً دچار تغییر و رشد شویم، باید به خارج از منطقه آسایش ما وارد منطقه ناراحتی شوید. اینجاست که همه جادو اتفاق می افتد. اینجاست که ما مشکل را انجام می دهیم وظایف که ما همیشه نمی خواهیم انجام دهیم. همانطور که ما کارهای دشوار را بیشتر و بیشتر انجام می دهیم، آنها آسان تر و قابل کنترل تر می شوند.

هر چیزی که ارزشمندترین یادگیری در زندگی باشد، برای مهارت یافتن به سختی و زمان نیاز دارد.

لحظه ای را به زمانی که کودک خردسالی بودید، بیاندیشید. وقتی برای اولین بار دوچرخه سواری را یاد گرفتید، آیا فقط از جاده می پرید و پیاده می شدید؟ حدس من خیر است. احتمالاً قبل از اینکه بتوانید مهارت پیدا کنید و سوارکاری در سراسر محله را شروع کنید، تلاش های زیادی انجام شده است. آیا شما چند بار تلاش کردید و سپس به دلیل دشوار بودن آن را رها کردید؟ نه. شما بارها و بارها ادامه دادید تا زمانی که متوجه شدید. احتمالاً برای هر ورزش یا سرگرمی که از آن لذت می‌برید، همین کار را انجام داده‌اید. شرط می بندم که بسیاری از آنها را تا زمانی که خیلی خوب شدی به تمرین ادامه دادی. این بخشی از انگیزه ما به عنوان انسان است و در DNA ما تعبیه شده است.

ما همیشه به عنوان افراد و به عنوان نژاد بشر کارهای سختی انجام داده ایم. تاریخ جهان مملو از نمونه هایی از افرادی است که کارهای دشوار را انجام می دهند و راه سخت را انتخاب می کنند. این ذهنیت در سخنرانی معروف ناسا جی اف کی در سال ۱۹۶۲ تجسم یافته است:

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

⌄ برای ادامه خواندن مقاله به پایین پیمایش کنید ⌄

“ما تصمیم می‌گیریم در این دهه به ماه برویم و کارهای دیگر را انجام دهیم، نه به این دلیل که آسان هستند، بلکه به این دلیل که سخت هستند.”

یعنی، برای رسیدن به عظمت، باید کارهای دشواری انجام دهید.برای رسیدن به چیزهایی که هرگز نداشته اید، باید کارهایی را انجام دهید که هرگز انجام نداده اید.

چگونه از انجام کارهای دشوار اجتناب کنیم

می‌خواهید چقدر عالی باشید؟

اگر این سوال باعث ناراحتی شما می شود، ممکن است تمایل شما برای رشد به اندازه کافی انگیزه درونی نداشته باشد. ممکن است لازم باشد در وهله اول برای انجام کارهای دشوار، کمی در توانایی های خود اعتماد به نفس ایجاد کنید.

اگر می خواهید اعتماد به نفس ایجاد کنید، ابتدا باید ترسی را که مانع شما شده است را بپذیرید. اغلب، اجتناب یک کار دشوار مربوط به ترس است. این می تواند با ترس از شروع کار، ترس از ناتوانی در تکمیل کار یا به سادگی ترس از عدم آگاهی در مورد کار مرتبط باشد. در همه موارد، ترس منجر به بی‌عملی می‌شود که منجر به عدم اعتماد بیشتر می‌شود.

شاید خوشتان بیاید:  همین حالا به تعویق انداختن دست بردارید: چگونه وظایف یا کارهای دیگر را اولویت بندی کنیم

طبق گفته جن گوتلیب، بنیانگذار و مدیر ذهنیت افسر Super Connector Media،

“اعتماد به نفس از احساس ترس و انجام مداوم آن ناشی می شود… زیرا هر بار که کاری سخت یا ترسناک انجام می دهید و همچنان آن را انجام می دهید، به طرف مقابل می رسید. سپس متوجه می شوید که نمردید و هیچ چیز وحشتناکی اتفاق نیفتاده است، بنابراین یک برد بدست می آورید و آن پیروزی را جشن می گیرید. با هر برد، یک سکه دیگر در بانک اطمینان قرار می دهید و کمی اعتماد به نفس می کنید. اگر این کار را به‌طور مداوم انجام دهید و به خودتان اعتماد کنید که می‌توانید آن کارهای ترسناک را انجام دهید، به جایی خواهید رسید که کمتر و کمتر ترسناک خواهد بود و آسان خواهید شد.»

برای من دستوری برای موفقیت به نظر می رسد. نکته کلیدی این است که روی کلیت کار دشوار تمرکز نکنید، بلکه تنها یک قدم کوچک در هر زمان است. این باعث می شود هر کاری به مراتب دست یافتنی تر باشد. به قول قدیمی ها، چگونه یک فیل را می خورید؟ یک لقمه در یک زمان.

با در نظر گرفتن این نظریه، در اینجا ۳ نکته وجود دارد که به شما کمک می کند از انجام کارهای دشوار اجتناب کنید

  1. آن را از هم جدا کنید – تقسیم کار به بخش‌های کوچک‌تر و امکان‌پذیر، کار را آسان‌تر می‌کند و در عین حال به شما اجازه می‌دهد تا پیروزی‌های کوچک را جشن بگیرید.
  2. باورهای محدود کننده را مدیریت کنید – بر آنچه می توانید انجام دهید تمرکز کنید و از هر گونه خودگویی منفی خودداری کنید. با مثبت اندیشی، احتمال پایبندی خود به آن را افزایش خواهید داد.
  3. به دنبال پشتیبانی باشید – وقتی دیگران ما را مسئول می‌دانند، شانس موفقیت خود را دو سوم افزایش می‌دهیم.

چه سلامت مغز باشد، چه رشد یا اعتماد به نفس، خبر خوب این است که وقتی نوبت به انجام کارهای دشوار می رسد، امیدی برای من و شما وجود دارد.

من در نهایت به کلاس سخت کراس فیت که در آن ثبت نام کرده بودم ماندم. آن هفته اول بیش از ده سال پیش بود، و اگرچه در آن زمان چالش برانگیز بود، خوشحالم که تسلیم نشدم. من اکنون شش سال است که در کراس فیت به مربیگری دیگران می پردازم و یاد گرفته ام که بسیاری از کارهای دشوار را در این مسیر انجام دهم. وقتی صحبت از CrossFit به میان می آید، این موفقیت ها نزدیک به بالای لیست من هستند. من رتبه اول را به خاطر این واقعیت حفظ می کنم که اکنون من کسی هستم که می توانم جریمه های بورپی را انجام دهم.

اعتبار عکس ویژه: داریا نپریاخینا از طریق unsplash.com

محمدرضا حفظی

رنجیدم ولی تهش خیلی شیک خندیدم گول اونایی که تظاهر میکنن رو نخور چون پشت سفیدی ،سیاهی قرار داره

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا